Kontakt
  Kadra pedagogiczna
  Pedagog / Logopeda
  Centrum rescueLAB
  BEZPIECZNA SZKOŁA
  Biblioteka
 
 
  Prawo wewnątrzszkolne
  Zajęcia pozalekcyjne
  Informacje dla rodziców
  Samorząd Uczniowski
  Konkursy Przedmiotowe
  Pielęgniarka
  Plan lekcji
  Doradztwo zawodowe
  WOLONTARIAT
  Ochrona Danych Osobowych
  REKRUTACJA
  Świetlica
  Zdalne nauczanie
 
 
  Wykaz podręczników


Przekaż 1% podatku
swojej szkole!


Stowarzyszenie
"Przyjazna Szkoła"

 
Aktualności > Pomoc PPP
   
29.05.2020
Pomoc PPP

Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne klasa 0,1
Tajemnicze woreczki

Dziś moc obserwacji dajemy naszym dłoniom. Wybierz dziecku do rysowania przedmiot, który nie jest mu dobrze znany. Postaraj się, aby był prosty w formie, ale wyróżniał się ciekawymi detalami (np. flakon, dzbanek, pudełko z ornamentem, stara portmonetka). Ukryj przedmiot w materiałowym worku. Zaproś dziecko do narysowania niewidocznego modela. Można sięgnąć ręką do worka, ale nie wolno mu do jego wnętrza zaglądać. Nawet po skończonej pracy nie pokazuj rysownikowi wybranego przedmiotu – niech pozostanie tajemnicą! • Wybierz przedmiot średniej wielkości, o ciekawej lecz nieskomplikowanej budowie. • Ukryj tę rzecz w worku lub płóciennej torbie. • Poproś dziecko o narysowanie zawartości worka bez zaglądania do środka. • Niech dłonie staną się oczami! Powodzenia!

Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze klasa 4
Worki z częściami mowy
Przygotuj: kostkę do gry, 5 kartek papieru A 3. Na kartkach narysuj worki, wytnij je, podpisz nazwami części mowy. Zaangażuj do zabawy bliskich. Poproś, aby „podrzucali” Ci wyrazy, napisz je poprawnie na karteczkach i „schowaj „do odpowiedniego worka. Każdy wyraz w worku opatrz numerem od 1-6. Musisz je przyporządkować do odpowiedniej grupy wyrazów. Następnie rzucasz kostkę , losujesz z każdego worka po 1 wyrazie i starasz się – nadając wylosowanym wyrazom odpowiednią formę gramatyczną –tworzyć zdanie. Przykład: wylosowałeś z worków następujące wyrazy: kupić, torba, trzy, wczoraj, zielony. Możesz z tych wyrazów ułożyć zdanie: Wczoraj kupiłem trzy zielone torby. Powodzenia! Pomoc znajdziesz w filmie: https://www.youtube.com/watch?v=GrXu3NHLQBE

Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze wyrównawcze klasa 5
Podane przysłowia uzupełnij antonimami wyrazów wytłuszczonych. Powodzenia!
Antonimy – wyrazy o przeciwnym znaczeniu
WZÓR: Kto nie szuka, ten nie znajdzie.
Święta Barbara po wodzie, Boże Narodzenie ………………..
Nim gruby schudnie,………………… diabli wezmą.
Głupi daje, ………………… ………………….
Raz człowiek się rodzi i raz …………………..
Zgoda buduje, ………………….. ………………….
Syty ……………….. nie zrozumie.


Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne klasa 4,5
Mapa skarbu

Kolejny dzień siedzenia w domu. Jak dobrze znamy nasze mieszkania? Dziś proponujemy stworzenie mapy skarbu. Przygotuj dla bliskich mapę prowadzącą do ukrytego przed nimi małego przedmiotu. Spójrz na otaczającą przestrzeń i narysuj mapę, która pozwoli domownikom dotrzeć do celu. Możesz też zaszyfrować miejsce ukrycia przedmiotu. Powodzenia!

Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne klasa 0,1
Tajemnicze woreczki
Dziś moc obserwacji dajemy naszym dłoniom. Wybierz dziecku do rysowania przedmiot, który nie jest mu dobrze znany. Postaraj się, aby był prosty w formie, ale wyróżniał się ciekawymi detalami (np. flakon, dzbanek, pudełko z ornamentem, stara portmonetka). Ukryj przedmiot w materiałowym worku. Zaproś dziecko do narysowania niewidocznego modela. Można sięgnąć ręką do worka, ale nie wolno mu do jego wnętrza zaglądać. Nawet po skończonej pracy nie pokazuj rysownikowi wybranego przedmiotu – niech pozostanie tajemnicą! • Wybierz przedmiot średniej wielkości, o ciekawej lecz nieskomplikowanej budowie. • Ukryj tę rzecz w worku lub płóciennej torbie. • Poproś dziecko o narysowanie zawartości worka bez zaglądania do środka. • Niech dłonie staną się oczami! Powodzenia!